Thuis Fitness

De beste producten en tips om thuis jóuw doelen te behalen.

Populaire thuisfitness spullen

Cable crossover

Een favoriet fitness apparaat in de sportschool is de cable crossover. Wordt gebruikt voor het trainen van de borstspieren. Tijdens het trainen met de Cable Fly, zoals dit apparaat ook wel wordt genoemd, krijg je het gevoel dat je borstspier als het ware uit elkaar wordt getrokken. Door regelmatig deze

Lees meer »

Life fitness (merk)

Life fitness is een merk wat al tientallen jaren de markt op het gebied van fitnessartikelen steunt. De meest geavanceerde producten om thuis je training te doen. Het portofolio is uitgegroeid tot het breedste assortiment. De missie van dit merk is om mensen steeds maar weer actief te houden. Techniek

Lees meer »

Squat rack

Een squatrack is bedoeld om zoals het woord als zegt in te squatten. Een squatrack wordt ook aangeduid als squatrek. Er bestaan vrijstaande en vaste racks. Het handige van zo’n rek is dat je een barbell in het rek kwijt kunt en deze dus gemakkelijk en veilig van het rek

Lees meer »

BCAA poeder

De stenen die we nodig hebben om spieren op te bouwen bestaan hoofdzakelijk uit aminozuren. BCAA is een poeder wat kan helpen om sneller een gerichte spieropbouw te realiseren. BCAA’s zijn vertakte ketenen van aminozuren, die je vrijwel allemaal uit je voeding kunt halen. Mocht je echter niet voldoende binnen

Lees meer »

Plyo box, wat is dat?

Een Plyo box wordt ook wel een springbox genoemd. De plyo is een apparaat om te trainen en kan worden gebruikt voor plyometrische oefeningen. Deze oefeningen zijn explosief en gebruiken de elasticiteit van de spieren om krachtige, snelle bewegingen te produceren. Een zeer functioneel gebruiksvoorwerp wat in fitnessruimtes veel wordt

Lees meer »

Gewichtsvest

De naam zegt het eigenlijk al een beetje…Gewichtsvesten zijn nauwsluitende vesten waarmee je door middel van gewichtjes etc. het gewicht kunt aanpassen. De gewichtjes kunnen worden opgeborgen in de vakken die zo’n vest aan de binnenzijde heeft. Een gewichtsvest trek je aan over je hoofd en wordt door middel van

Lees meer »

Creatine poeder

Creatine zorgt voor de energievoorziening van je spieren en is een lichaamseigen stof. O.a. de alvleesklier en de lever zorgen voor creatine die uit verschillende aminozuren worden verkregen. Een gezond persoon maakt per dag zo’n 2 gram creatine aan. Intensieve sporters die lang trainen,  kunnen door creatine als supplement te

Lees meer »

Bureaufiets

De norm tegenwoordig is, om meer te gaan bewegen. Mensen worden te zwaar en bewegen te weinig. Er bestaat een zogenaamde beweegrichtlijn om gezond te blijven. Volwassenen hebben minimaal 2.5 uur matig intensieve beweging per week nodig. De gezondheidsraad heeft deze richtlijn opgesteld. Veel mensen komen absoluut niet aan deze

Lees meer »

Fitnesskleding voor mannen en vrouwen

Natuurlijk kun je in een afgedragen joggingbroek en een oud t-shirt naar de sportschool. Maar…voel je je daar ook prettig bij? Sportkleding is echt nodig en vooral wanneer je zo’n 2 à 3 maal per week naar een fitness gaat. Ten eerste staat het veel leuker en ten tweede is

Lees meer »

Eiwitpoeder

Eiwitpoeder kan een bijdrage leveren aan spiergroei en herstel. Dit poeder bevat een hoge concentratie eiwitten. Eiwitten bestaan uit verschillende soorten die elk een functionele eigenschap bezit. Whey eiwitpoeder is een populaire poedersoort welke je garandeert dat je je spietmassa behoudt en herstel bevorderend is. Heb je een actieve levensstijl,

Lees meer »

Thuis Fitness via thuisfitness.nl

Welkom bij thuisfitnes.nl! Dé plek voor informatie over thuis fitness en thuis trainen. Ben je op zoek naar een platform om eenvoudig thuis fit te worden? Bij thuisfitness.nl ben je aan het juiste adres. We hebben thuisfitness onderverdeeld in drie verschillende segmenten: cardio, kracht en flexibiliteit. Je vindt tips en informatie over producten en thuis trainen binnen ieder segment. Heb je een aanvulling? Laat het ons weten via het contactformulier!

Groetjes,

thuisfitness.nl

Cardio

Kracht

Flexibiliteit

Onze favoriete thuis fitness oefeningen

Push ups

Push ups zijn een van de oudste oefeningen die er bestaan. Deze oefening is al duizenden jaren oud en wordt al sinds de klassieke tijd gebruikt om de bovenlichaam te versterken. Door de eeuwen heen zijn er veel verschillende manieren ontstaan om push ups te doen, maar het basisprincipe is altijd hetzelfde gebleven: druk je lichaam met je armen omhoog terwijl je je rug recht houdt. Push ups zijn een geweldige manier om je bovenlichaam te versterken, wat de meeste mensen helpen bij het verbeteren van hun algehele conditie.

Push ups werken als volgt: ga op je knieën staan en plaats je handen op de vloer iets verder dan je schouders. Houd je rug recht en je buikspieren aangespannen. Druk je bovenlichaam naar beneden, zodat je schouders bijna de vloer raken. Druk vervolgens terug, zodat je armen haaks op de vloer staan. Herhaal dit voor een aantal herhalingen.

Push ups zijn een uitstekende manier om je bovenlichaam te versterken en je lichaam te tonen, omdat ze meerdere spieren tegelijkertijd aanspreken. Push ups helpen ook bij het versterken van je armen, rug en buikspieren. Daarnaast helpt het bij het verbeteren van je kracht, uithoudingsvermogen en balans. Door push ups regelmatig te doen, helpt het je bij het verbeteren van je algehele prestaties.